Олімпіади 2017-2018н.р.

Завдання для проведення І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

 

 

 

Завдання для проведення

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з історії у 2017-2018 навчальному році

8 клас

 

1.     Знесіть історичну особу до відповідного стовпчика ( 1 бал).

 

1)    Володимир Великий; 2) Дмитро Вишневецький; 3) Данило Галицький; 4) Іван Федоров; 5) Костянтин Острозький; 6) Володимир Мономах; 7) Леонардо да Вінчі; 8) Северин Наливайко; 9)Криштоф Косинський; 10) Сигізмунд ІІ Август.

 

Великий князь

Ватажок козаків

Діяч культури

Король

 

 

 

 

 

2.     Розкрити сутність Реформації (4 бали).

 

3.     Хто такі конкістадори, наслідки їх діяльності (3 бали).

 

4.     Напишіть невеличке повідомлення на тему «Козацький побут» за наведеним планом: житло, їжа, одяг, дозвілля (5 балів).

 

5.     Уявіть себе учасником експедиції Х. Колумба і опишіть свої враження від зустрічі із Новим Світом (5 балів).

 

9 клас

І рівень (по 1 балу).

 

1)Карл V; 2) Генріх VІІІ; 3) Марія Тюдор; 4) Філіпп ІІ; 5) Марія Стюарт; 6) Рішельє; 7) Генріх Наварський; 8) Франсіск І.

 

Франція

Іспанія

Англія

 

 

 

 

ІІ рівень

 

1.     Стисло, у вигляді питань до кросворду, дайте характеристику історичної особи (по 2 бали).

 

Анна Ярославівна – ___________________________________________________

Роксолана – __________________________________________________________

Стефан Баторій – _____________________________________________________

Рафаель – ___________________________________________________________

Богдан Хмельницький – _______________________________________________

Вольтер – ___________________________________________________________

Марія – Терезія та Йосип ІІ – ___________________________________________

Наполеон І – _________________________________________________________

 

2.     Розподіліть серед 4 номінацій: «Реформатор», «Просвітитель», «Полководець», «Захисник віри» представлених кандидатів – відомих історичних діячів (по 1 балу). I. Володимир Святославович. 2. Князь Святослав. 3. Мартін Лютер. 4. Василь Острозький. 5. Стефан Баторій. 6. Карл Великий. 7. Іов Борецький. 8. Петро Сагайдачний. 9. ФрідріхБарбаросса. 10. Швайпольд Фіоль. 11.Михайло Рогоза. 12. Іван Вишенський. 13. Княгиня Ольга. 14. Дмитро Вишневецький. 15. Іван Федоров. 16. Жан Кальвін. 17.Чингізхан. 18.Кирило та Мефодій. 19. Гальшка Гулевичівна. 20. Мелетій Смотрицький.

 

Реформатор

Просвітитель

Полководець

Захисник віри

 

 

 

 

 

ІІІ рівень

 

Напишіть листа від імені одного з наведених історичних діячів до його реально існуючого сучасника: Дмитро Вишневецький, Рішельє, Генріх ІV Наварський.

У листі необхідно:

1)    дати характеристику історичної епохи, коли жили відправник листа та його адресат;

2)    описати конкретну історичну подію, учасником якої був обраний герой (вказуючи дати, прізвища, географічні назви та інший фактичний матеріал);

3)    сформулювати питання до одержувача листа, що безпосередньо стосуються історичних подій, учасником чи очевидцем яких він міг бути.

 

 

Критерії оцінювання: правильно обраний сучасник-адресат – 2 бали; детальне ґрунтовне висвітлення історичних подій – 3 бали; питання до адресата, що демонструють знання учнем програмного історичного матеріалу – 3 бал

 

 10 клас


І рівень (по 1 балу)

Знайти правильну відповідь.


1. Автором статті «Війна і Українці» був:
а) Є. Коновалець; б) С. Петлюра; в) М. Грушевський.
2. Перша світова війна закінчилось:
а) 11 листопада 1918 р.;
б) 7 листопада 1918 р.;
в) 1 листопада 1918 р.
3. Кирило-Мефодіївське братство було засноване у:
а) 1847 р.; б) 1846 р. в) 1848 р.

ІІ рівень (по 2 бали)

1. Пояснити поняття: світова війна, національно-визвольний рух, громада.
2. Поставити у хронологічному порядку:
    Брусилівський прорив
    Бої за гору Маківка
    Створення легіону УСС
3. Вставити пропущені слова і дати: Підсумки Першій Світовій війні підвела ……..конференція, яка відбулася …….. Представниками від Англії, США, Франції, Італії були ……., ………, …….., ……..

ІІІ рівень (по 3 бали)


1. Довести, що для українців І світова війна була братовбивчою війною.
2. Відредагувати текст: Версальсько- Вашингтонська система на перспективу забезпечувала стійкий мир. Особливе значення набувало створення в 1918 році Ліги Націй, яка існує до нашого часу.

ІV рівень (5 балів)

1. Спростувати або підтвердити твердження: «Закінчення Першої Світової війни надавало реальну можливість українцям створити соборну державу у найближчий час».

 

11 клас

І рівень (по 1 балу)

 

Знайти правильну відповідь.

1.     Військово –стратегічний план нападу Німеччини на СРСР називався:

а) «Барбароса»; б) «Цитадель»; в) «Вайс».

2. Договір про ненапад між СРСР і Німеччиною підписали:

а) Сталін і Ріббентроп; б) Ріббентроп і Молотов; в) Гітлер і Сталін.

3. Буковина напередодні Другої світової війни входила до складу:

а) СРСР; б) Німеччини; в) Румунії.

 

ІІ рівень (по 2 бали)

 

1.     Пояснити терміни: уніфікація, коаліція, «новий порядок».

2.     Доповнити текст: «Київ радянські війська залишили (число, місяць, рік). Оборона української столиці привела до трагедії ……. фронту,  загинув і командуючий фронтом генерал…….»

3.     Відредагувати текст: Оскільки в СРСР заздалегідь був складений план евакуації на випадок війни, дуже швидко були вивезені на Схід всі підприємства європейської частини СРСР».

 

ІІІ рівень (по 2 бали)                 

 

1.     Що таке «голокост» і що ви про нього знаєте?

2.     Назвати фашистські країни Європи та їх лідерів напередодні ІІ світової війни.

 

ІV рівень (5 балів)

 

Історична задача. Існують різні твердження щодо того, яка із битв поклала початок корінному перелому в ході Другої світової війни: битва за Москву, під Сталінградом, під Єль-Аламейном, на Орловсько-Курській дузі. Висловіть власне судження щодо значення цих битв, і яка, на вашу думку, розпочала корінний перелом?

 

 

Завдання для проведення І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

 

                                                            

Завдання для проведення

І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з правознавства у 2017-2018 навчальному році

 

9 клас

І рівень

Виконайте тестові завдання (по 1 балу).

1.     Оберіть найбільш повну відповідь, що характеризує ознаки правопорушення:

А) протиправність, вина, шкода, суб’єкт правопорушення;

Б) вина, шкода, караність, мотив;

В) шкода, стягнення, караність, обтяжуючі обставини.

     2. Назвіть первинну соціальну норму:

           А) норми права;

           Б) звичаї;

           В) корпоративні норми;

           Г) релігійні норми.

     3. Не є ознакою закону:

           А) приймається референдумом;

           Б) приймається на совість;

           В) має вищу юридичну силу;

           Г) виконання забезпечується силою державного примусу.

    4. Що не належить до законодавчого процесу:

           А) розробка президентом;

           Б) законодавча ініціатива;

           В) оприлюднення закону;

           Г) підписання закону.

    5. Що не належить до дії, як складової юридичного факту:

           А) пожежа в будинку;

           Б) весілля;

           В) приїзд делегації в Америку;

           Г) землетрус.

ІІ рівень

Дайте визначення юридичних термінів та наведіть приклади їх застосування  (по 2 бали).

Визначення поняття

Приклад застосування

Закон

 

Кримінальна відповідальність

 

Галузь права

 

 

ІІІ рівень

Порівняйте закон і підзаконні акти(3 бали).

 

ІV рівень

Розкрийте співвідношення понять: правомірна поведінка – правопорушення( 5 балів)

 

10 клас


І рівень (по 1 б) 
1.Вкажіть теорію, представники якої обґрунтовували походження держави і права як результат суспільної угоди між людьми. 
А. Патріархальна; Б. Теологічна; 
В. Договірна; Г. Органічна. 
2.Який документ підтверджує громадянство України. 
А. Пенсійне посвідчення; 
Б. Студентський квиток; 
В. Дипломатичний паспорт; 
Г. Атестат про освіту. 
3.Що є ознакою норм моралі 
А. Загальнообов’язковість; 
Б. Формальна визначеність; 
В. Санкціонування державою; 
Г. Закріплення у свідомості людиною. 

ІІ рівень (по 2 б) 
4. Дайте визначення поняттю: «монархія», «республіка». 
5. Встановіть відповідність між видами юридичної відповідальності та названими правопорушеннями 
1. Пошкодження телефонів 
2. Жорстоке поводження с тваринами 
3. Пошкодження речі, що є власністю іншої особи 
4. Систематичне невиконання трудових обов’язків 

А. Кримінальна відповідальність 
Б. Адміністративна відповідальність 
В. Дисциплінарна відповідальність 
В. Цивільно-правова відповідальність 

6. Вкажіть дату прийняття чинної Конституції України 
А. 16 липня 1990р.; 
Б. 24 серпня 1951р.; 
В. 8 червня 1995р.; 
Г. 28 червня 1996р. 
ІІІ рівень (по 3 б) 
7.Розташуйте у хронологічній послідовності державні утворення 
А. Україна; 
Б. УНР; 
В. УРСР; 
Г. Директорія УНР. 
8. Порівняйте 
Демократичний та тоталітарний політичний режим 
ІV рівень (5 б) 
9. Розв’яжіть юридичну задачу 
Двоє молодих чоловіків – громадяни України Сергій і Петро поїхали на роботу до Москви. Сергій влаштувався водієм вантажівки в комерційну фірму,а Петро уклав контракт на проходження військової служби. Через 3 роки обидва повернулися в Україну і виявилося, що вони тепер мають різний правовий статус. Поясніть ситуацію. 

 

11 клас 


І рівень 
1.Дайте визначення: 
політичні права і свободи - 
кримінальне покарання - 
2.Чи тотожні поняття: 
знахідка і скарб - 
посадова особа і службовець - 
3.Дайте відповідь: 
Які особи вважаються неповнолітніми? 
Який випробувальний термін при прийомі на роботу? 


II рівень. 
4. Допишіть пропущені в тексті дати. 
Сімейний кодекс України прийнятий _______________ ,набрав чинності ____________. 
5. Що таке адміністративна відповідальність. Розкрийте її особливості. 

III рівень 
6.Роз’ясніть ситуацію з правової точки зору. 
Випускник школи(16,5 років) вважає, що батьки зобов’язані оплатити його навчання на контрактній основі в університеті. 
7. Встановіть відповідність між формою власності та способом її здійснення. 
А) право розпорядження 1.квартира придбана під час шлюбу 
Б) право власності 2. кімната в гуртожитку 
В) право спільної власності 3. можливість знищити власну річ 
Г) місце проживання 4. житловий будинок 

IV рівень 
8. Задача. 
Підліток М.(17,5 років) ніде не працює, узяв з дозволу сусіда С. мопед. Під час їзди з їхав у кювет,пошкодив фару,переднє крило мопеда,завдавши С. шкоди на 300 грн. Через місяць М. влаштувався на роботу. Хто, як і коли відшкодує завдану С. шкоду?